Roland MKS pictures

types | pictures | timeline | roland tone-patch system

type   quotes from the *net
MKS-7
 
MKS-10  
MKS-20  
MKS-30 I dont know why people think the MKS-30 is a JX3p. It's a GR-700 in rack. They did not use the JX3p as basis for the enhanced rack version due to all kinds of horrible design mistakes in the JX3p. Thus the MKS-30 is a completly different synth (read 'better' synth).
MKS-50 This is actually the ultimate (as in last) analog design by Roland - and it's a cracker. Advanced DCO and a 7 stage envelope make it unique amongst the Junos, capable of a far wider range of timbres than it's predecessors. The filters are smooth, not aggressive, but the synth still has bite. Like all gear from this era, run it into some inline effects, and you'll have one of the best analog experiences around.
MKS-70 Capable of convincing recreations of acoustic instruments, and any synth sound you can think of. Editing tones is straight forward, patch editing requires a bit of forward thinking. A PG-800 is pretty useful, but I use my Mackie C4 these days.
see here for PWM on a JX 10/MKS 70
MKS-80

REV 4: CEM VCO chips en Roland IR-3109 filters (zelfde als in de JX3P/JP4/JP8/Juno60/106)

REV 5: heeft geen CEM maar custom roland VCO's en IR-3R05 filters (zoals in JX8P/JX10/MKS-70/Alpha JUNO-1/2/MKS 50)

overzicht roland filters

"Buiten het feit dat een REV 5 veel meer ingetogen klinkt...probeer maar eens een Roland IR3R03 te kopen als ie kapot is in een REV 5, dat kun je dan verder gewoon vergeten....voor mij een prima reden om nooit of te nimmer een REV 5 aan te schaffen."

Bij een MKS80 aankoop dus goed alle voices checken! Een CEM 3340 van een REV 4 kun je nog "overal" kopen. Wil je het echte rauwe analoog geluid dan moet je toch echt voor de rev-4 gaan, wil je een clean geluid dan ga voor de rev-5. Feit blijft wel dat de rev-4 wel iets duurder is dan een rev-5, omdat hij toch wat gewilder is.

 

 

copyright: tinyloops.com - contact